05 December 2009

Majlis Ucapan dan penyampaian Hadiah KYS




MELAKA: Kira-kira 800 orang guru termasuk ibu bapa dan pelajar Kolej Yayasan Saad menghadiri Majlis Hari Ucapan dan Penyampaian Hadiah kali ke-14, yang berlangsung di Dewan Besar kolej terbabit di Ayer Keroh dekat sini baru-baru ini.

Majlis bertemakan ‘Pelajar Versatil Pembina Negara Bangsa’ itu dirasmikan tokoh kartunis tersohor negara, Datuk Mohd Nor Khalid atau lebih dikenali dengan Datuk Lat.

Pada majlis itu, KYS turut menyampaikan pelbagai anugerah kepada pelajar antaranya Anugerah Khidmat Setia Bakti, Pencapaian Terbaik Sukan dan Kokurikulum, Anugerah Orkestra, Hadiah Ketua Pelajar, Hadiah Pencapaian Akademik, Anugerah Ibu Bapa, Hadiah Penghargaan Tan Sri Halim Saad 2009 dan Pingat Emas Tan Sri Halim Saad 2008.

Lat dalam ucapan perasmiannya, berkata sesuatu pekerjaan yang diceburi seseorang itu perlu dilakukan secara bersungguh-sungguh dan penuh rasa minat selain berusaha membawanya ke peringkat lebih tinggi.

Beliau berkata, sokongan dan pengiktirafan daripada ahli keluarga keluarga, rakan serta masyarakat sekeliling amat perlu bagi menjadikan diri seseorang itu lebih bersemangat untuk berjaya dalam bidang yan diceburi.

”Jadi, kepada pelajar semua, belajarlah bersungguh-sungguh dan jangan lupakan orang di sekeliling kita apabila telah berjaya kelak,” katanya.

Sementara itu, Rozalli menyarankan program untuk melahirkan pelajar berkebolehan semulajadi atau Pelajar Pintar di kolej itu hendaklah dirancang secara terbuka dan fleksibel bagi mengasah serta menambah nilai bakat pelajar terbabit.

Penerima Hadiah Penghargaan Tan Sri Halim Saad 2009, Mohammad Hazim Bin Mohamad, ketika ditemui berkata, beliau gembira dan bersyukur dengan anugerah yang diterima itu, sekali gus menjadi pendorong untuk dia terus gigih bagi mencapai kejayaan pada masa hadapan.

Hadir sama, Pengerusi Lembaga Pengelola KYS, Rozalli Nordin, Ahli Lembaga Pengelola, Prof. Ibrahim Ahmad Bajunid dan Pengetua, Noor Ainon Yang Rashidi.











Dato' Lat bersama ahli keluarga penerima anugerah Ybhg Tan Sri Halim Saad.


No comments:

Post a Comment